Saturday, May 21, 2011

why i chose usim than egypt..?

okayy..first of all let me tell u olz , i've got scholarship from jpa,to continue my study at MESIR..in medical course
(p/s..pedulik kan bi aku yg truk ni..! hahahaha saje je ngade2 nk speaking :P )
okayy..tp aku tak terima..eh lupe lak...sorry...but, i m not accept the scholarship..ive decided to continue my study at usim..islamic science university malaysia..kat nilai nu haa...
rmi support..tp rmi bantah..tp rmi lg yg support hehe!
jdi biar aku explen dulu, nape aq applied medical middle east..
  • aku nak elakkan dapat indon , india ,..sbb natural disasters n not so peace there..safety lah senang citer..
  • to get jpa sch, i must to fight with chinese n indian students..so i thought that they'll never choose medic middle east..kan kena ckp arab kt sane...lagipun aku dah tanya kwn plkn aku,jason,dak cina..dye kate chinese most probably choose india...
  • masa tu mesir tak aman kan..n dalam syarat kemasukan dye tulis negara ntuk medik timur tengah ialah jordan sahaje..xde mesir ponn.. x caye ?       2) Perubatan Timur Tengah
    Negara :
    Jordan
    3) Pergigian
    Negara :
    Australia, India, Ireland, United Kingdom
    4) Pergigian Timur Tengah
    Negara :

                                                  Jordan                                                               
        iklan..
  aku minat kay af9..!!! ohsem..walaupun dia da out minggu 6, tp aku tetap sokong dye..! ^^..
     darling darling stands by me...ooooo stands by me..
  okay..tamat skang kite cecite cecite cecite reasons aku pulak..
  • safety babe..
  • family aku tak galakkan..atuk aku, abdul majid (bajet korang kenal la..haha) pun tak galakkan..
  • aku tak yakin dgn kemampuan aku..3 bulan foundation nk cover arab english n pape lagi memg aku tak boleh kut..okeylah aku mengalah..korang nk ckp aku pepe pun ckp la..tp tiap org tau ape yg terbaek ntuk diri dye..mcm aku, aku tak bleh terima tekanan yg melampau..study usim pun tertekan punye tp tekanan kt ovc lebih aku rasa..aku bocorkn rahsia aku time kt skula...lebih kurg hari2 ade kelas tmbhn..dlm kul5...bio, fzk.. aku pena tak pegi..sbb aku tensen ngan kelas tu..pukul 4.30 ptg abis prep, pastu rush nk solat asar, mandi, siap, kul 5 kelas..aku meti beb..kawan2 aku memg bleh tp ak x bley sbb aku x suke..bese petang aku rileks kan bdn..mlm kang kena prep lg...jadi aku memg terpksa ponteng klas..bukn sengaja..tp TERPAKSA..paham tak citer ni?hehe ske hati la..
  • kt fb, kak ami,x senior, skang study medik mesir ckp usim oun bagus..
  • zawir, x senior, study medik kt indon pun x kisah aku nk study local..
  • org kate usim bagus dr segi praktikal..dokt msia lebih percaya doktor study local
  • rmi sgt org kate kalo study ovc dpt pglmn..x pelah..pglmn tu len kali aq cariik :)
thanks k kpd yg memberi idea2..yg maki aku pun thanks..yela..org tu frust, dye nk sgt pegi, tp x dpt..aq yg dpt ni burn gitu je...x pelah..kwn2 yg nk pegi tu, good luck k! luv uolz..:) korang tabah..x cam aku...korang the great..aku hrp aku the great gak akan datang..amiin

usim
kesimpulannya...
aku memang menyesal tak pilih mesir... aku jeles tengok kwn2 aku study ovc..
tapi..
aku tau dgn ketidak yakinan aku ni n tak cukup support ntuk pg ovc, aku tau kalau aku DEGIL gak nak pegi, sape tau mungkin tahap MENYESAL aku ni lagi besar akan datang?
sebab aku tinggal kat mesir bukan seminggu dua, tapi ber TAON.. kalau tak tahan tak bleh patah balik...duit takde nak balik..nak balik pun malu..:)
 jadi aku study usim je :D..doakan aku guys.. nurulazira binti zainalabidin will 
be a great doctor in the future
and also my frens too... n also u...who is reading this entry..we will be a great person n useful to our family,teachers,frens,people,religion,state,country,world n milky way...hahahaha  
percaya pada diri dengan harapan dan keyakinaaaann..hahaha 
                 

No comments:

Post a Comment

nak tiru gak ah. sape first komen dy tak matang :P

Designed by Animart Powered by Blogger