Monday, May 23, 2011

Cikgu...i luv u dunia akhirat..

 maybe agak terlambat untuk aku post mende ni...tp aku tak kire...nak post jugakk..

yg baju biru ni, cikgu fizik kesayangan aku...yg nyorok bajet kiut  belakang dye, aku time form 5..

her name is Nawiah bt Rosdi

ajar fizik...asalnya seorang engineer..

dye sangat gigih time aku nak spm taun lepas..kitorang ade klas fizik hampir setiap petang..kul 5-6.30...dye baik, penyayang..aku penah lambat masuk kelas, time pnp..(dah byk kali) tp sekali tu pintu lab di kunci beb...cuak...cikgu nak marah ke? cikgu tak pernah marah...ckgu bukak pintu, aku igt dye nak marah...tp tak...dye cubit tp geli...tergelak2 aku..pastu aku sedar lah cikgu ni tak suke marah..:)

dah nk spm, ckgu ni selalu x dtg..sbb x sihat...time dye ajar kelas aku pun dye batuk2...bile dye dtg pun, muke dye pucat je...jalan slow..aku pernah terserempak ngan dye kat tangga..tingkat 2, dye mengah gile..pelik aku masa tu..ajar pun slow je suare..smpai dye suruh kitorg yg nk tye ni kerumun keliling dye untuk dengar explaination..

lepas tu ckgu dah x dtg lagi...ckgu duk hospital..kwn2 aku ad yg pernah lawat dye..dye x bley ckp, tp dye nk ckp juga :) bg semangat...kitorg nk spm dah time tu..

aku tak igt bile tp kitorg (satu skula) digemparkan dgn berita yg cikgu rupenye menghidap barah paru2 tahap 4..sedihnye dengar...barah 4...tau lah..

kitorg exam tanpa dye..tp kitorg try the best...aku pun fizik kalau ikut format soalan aku tak pernah dapat cecah a- pun..trial pun b..tp Alhamdulillah spm aku dapat a..

then after aku balik plkn, (tak silap aku lah...dah lupe) kitorang digemparkan lagi dgn news..yg cikgu nawiah telah kembali ke rahmatullah....terkilan gak...tp aku sempat hntar msg ckp thanks kt dye..x taulah dye bace ke x tp at least aku sempat ckp terima kasih sbb dah ajar fizik ..

ni aku copy dr blog sekolah aku..bacelah..

Allhamdulliah...jenazah arwah tlh disegerakan penyempurnaanye sebelum masuknye wkt zohor...Arwah tlh meninggalkan kite semua ditempat rehat yg aman bagiknye...Sesungguhnya kesakitan yg tidak terperi yg ditanggung leh arwah yg bersandarkan kesabaran n ketaatannye kpd maha pencipta akan mendapat ganjaran pahala yg tidak terlintas lehnye...

Arwah tlh meninggalkan suami yg tercinta bersama2 tiga org zuriat yg masih kanak2 lagi...yg sulong bru darjah 6 n akan mengambil UPSR tahun nie...yg kedua 10 tahun sementara sibongsu yg masih blum puas menikmati pelukan kasih sayang ibu tercinta bru berusia 7 tahun...masih belom mengerti istilah kepergian sang bonda ke alam bazarkh...Kita doakan agar Allah sentiasa menjaga n merahmati anak2 arwah seperti mana hajat impian murni arwah hendaknye...Dikurniakan anak2 yg soleh n solehah...


Detik2 terakhir arwah

Sy dimaklumkan leh suami Allahyarhamah...sejam sebelum arwah meninggalkan dunia yg fana nie...awrah sempat mengambil wuduk n solat jamaq takhir...maghrib n isyak...30 minit sebelum hembusan nafasnye yg terakhir...sempat lagi arwah mengucap khalimah shahadah lebih 20 kali dimana laungannye bergema di level bilik sakit beliau ditempatkan...sepenuh tenaga khalimah suci nie dilafazkan sebagai benteng terakhir beliau menahan kesakitan yg tidak terperi rasenye...Suami arwah sempat membaca surah yassin utk beliau ttp beliau menolak ngan lembut sbb arwah mahu berjuang utk hidup n pulih drpd kesakitan...khalimah2 Allah sentiasa basah dilidah n dibibir arwah...Dlm keadaan yg agak lemah setelah diberi ubat menahan sakit...arwah tlh meninggalkan kite sume...penuh senyuman yg terindah n cahaya keimanan yg gemilang terpancar diwajah arwah...



Student SPM2010 merupakan anak didik yg terakhir arwah dlm bidang ilmu fizik..arwah tlh mengajar ting 5 Ittihad, Itqaan n nasyaat...dlm keadaan diri yg tidak tertanggung kesakitan, arwah sempat lagi merindui kerjaya tercintanye sebagai seorg guru...kasih sayang arwah terhadap SMSSI n putera-puterinye tidak leh dipertikaikan same skali...Sehari selepas kuar result SPM2010...arwah masih lagi sempat berpesan agar kecemerlangan Fizik SMSSI perlu dipertingkatkan...n diteruskan sehingga kepuncak kejayaan ...Atas usaha n sifat lemah lembut keibuan arwah...subjek fizik disekolah kite tlh mendpt ranking kedua terbaek dinegeri Johor n ranking ke 7 drd 57 buah sekolah SBP...

itulah serba sikit yg boleh dikongsi...5 ittihad tu kelas aku..kelas ittihad kelas first..

ambillah iktibar dr cerita ini..

doakn arwah tenang setenang tenangnya di sana...

alfatihah..

sebenarnye aku tengah sebak ni...sedih giler..

untuk menghilangkan kesedihan...i show u all my classmates :

ni aku form 5..
aku yg pakai tudung itam..yg depan..
kelas aku yg dapat straight 11 as spm ade 7 org perempuan, sorg lelaki-baju pink
nearmiss i meant stret as but had 1 b , ade 5 gurl  kalau x silap la.., n 2 laki -baju itam ngan merah
yg lain ok , dlm 9a, 8a, 7a..6a,5a...semua ok..alhamdulillah :)

aku penolong + bendahari..bunyik cam gile kuase kan..nk wat cane,90% dr klasmet aku ni ialah pengawas!!!

nametag ikut kaler rumah sukan..

merah- ingenierie
biru-infomatique
kuning-education
hijau-medicine
dorm spesel
nombor pulak ikut dorm...dah tak payah explen k


aku cam bese..tudung itam..tak ikut tema..! aku x tau la kena pakai tudung puteh,,,aku baru balik ber'cuti' selama seminggu kt sains johor...

p/s : ni gambar time prep malam...


sedut-mahfuz-fahmi-ninja-luqman-wahab-kucai 
perempuan punye takde plak dlm pendrive aku..:(

lastly........sang skema..yg tengah study bio kononnye


cikgu nawiah, hope you 'sleep' well there  ... saya akan cuba gunakan ilmu yg ckgu bg wpun sy memang tak terer fizik..

thanks a lot..~

alfatihah again n again n again



No comments:

Post a Comment

nak tiru gak ah. sape first komen dy tak matang :P

Designed by Animart Powered by Blogger