Friday, July 22, 2011

penah rase suasana mendebarkan? contoh: perang..atau bencane alam..aku ade pengalaman...meh bace

the title given sounds like i was lying...

haha

memang tipu pun..tak penah lgi..tp ade pengalamn seakan akan akan perang @ bncane alam..

iaitu

pengalaman menyorok dlm bilik ketika smburn pembanteras nyamuk aedes dilaksanakan di kolej kediaman nilam court, nilai..(umah dak dak asasi usim~)

ni sume gara2 malas nk turun bwh..

first time semburan, aku n housemate aku selamat..kitorg tak turun..ngade2..lgipun smbur kt bwh je..kitorg tingkat 2

BUT!

langit tidak selalunye cerah..apatah lgi malaysia yg memang khatulistiwa ni..msti ade mndung n hujan

aku ngan h/m8 malas nk turun..yela smbur time kitorg blek kuliah..1730..smbur la time takde org..

aku, wajihah,zati n wardah,4 org gadis bertuah yg berniat jht tdk mahu turun akhirnya tpksa menyorok dlm bilik krana smburan dilakukan smpai naik tgkat atas n nak masuk dlm umah!

memang tk percaya..dulu kt bwh je..ni siap masuk umah pulak..si wardah plak bleh gi mandi an..takkan kitorg nk tggalkan dye sorg2..abg fogger tu dah ketuk pintu umah suh klua

tp atas semangat setiakawan yg tggi thadap wardah yg sedang mandi , aku sbgi ktua rumah mgunci pintu umah kitorg..

tp dlm mase yg same, ktakutan btambah kerana tkut kantoi ade dlm umah n tkut brader tu bwk kunci spare nk masuk umah..

kitorg lari masuk bilik zati..bilik zati plak paling dkt ngan pintu n ade tingkap..tgkap dye terbukak..cume langsir mgkover tgkap tersebut..kalau kitorg ckp sepatah pun brader kt lua tu akan dengar n scare otomatiknye kantoi ade org dlm umah..

jd, kitorg btekad untuk nyorok bwh katil..nk klua bilik dah tk brani sbb bunyik fogging dah  dengar daahh..(wardah masih dlm toilet)
paling dibimbangkan ialah sekiranya brader tu selak lgsir n sembur menerusi tgkap (possible if he forced to do that..nk elak denggi punye pasal, umah kunci plak..smbur je la ikut tgkap..kann )..kalau itu blaku, mgkin ade yg terkorban kerana tk thn asap..haha..sbb kitorg tutup pintu bilek, n nyorok bwh katil .. n selubung ngan slimut..(sound very stuuupid right)

bunyik fogging makin dkt..tu yg rase mcm perang tu..

aku plak tetibe terkonfius..

"weh, aku kunci pintu umah ke tak hah ???"

pastu btambh risaulah kami..buatnye tk kunci...brader tu masuk kang..masalahnye tu la..kwn aku dlm toilet

tk lame pastu wrdah masuk..aku tarik dye nyorok..kitorg nk lari ke bilik aku..lebih slamat..bile dgar bradr tu mcm dh jauh je, kitorg lari masuk bilik aku..kunci pintu..

5 mnt pastu , kwn aku tye..

"kite bukak lmpu umah ke td?"

aku : " takla..kantoi ar nanti umah terang bnderang.".(mksudnye ade org dlm umah yg degil tanak kluo )

"abis, nape nmpk cahaye tu?"



kitorg btambah cuak..tgok kt bwh pintu bilik, nmpak ruang tamu umah bcahaye..ade org bukak lmpu..!

ahh sudaah..semakin tidak keruan nmpknye..

pintu bilik aku plak diketuk kan..ingat dah menyorok tmpat paling slamat dah td!

dgn muke mnyerah diri, aku bukak pintu..

la..roomate aku upenye,..terkejut badak dye tengok kitorg,..

"ngelat tak turun..!" katenye

"patutlah pintu umah kunci..ade org," bebel sorg lgi..

hahahahaha :P

No comments:

Post a Comment

nak tiru gak ah. sape first komen dy tak matang :P

Designed by Animart Powered by Blogger