Tuesday, June 28, 2011

5 amalan terbaleeekk zaman sekaranggggg..! (sambungan yg dulu2 tu..haha)


ahahaahhahha

ni post smbungan yg 5 amalan terbalek dulu dulu punye..

dulu aku janji nk smbung lgi 5 tp lupe lak..:"> malu malu

6-bulan puase bulan untuk didik nafsu sbnrnye...TAPI kajian mndapati bhwe prbelanjaan org islam time puase adalah lebih tinggi berbanding bulan2 len..ohoho~
terbalek sudaaaa

7-kalau nk wat haji, ramai org wat kenduri kann..knduri sblum pergi ke mekah tp  ade org dah blek tak wat pulakk
sebenarnye dlm Islam knduri ni dianjurkan antaranya kerana SELAMaT dari bermusafirr..
jadi terbalik jugakk
(tp rasenye buat due2 ok lot..nk pgi wat nk blek wat)

8-ibu bapa memang risau kalo anak tak lulus exam ..jdi snggup hntar ank gi tusyen memahal e.g satu subjek seratoss etc..
tp nk kuarkan duit hantar ank mengaji @ belajar agama suuusahh sgt..pdhl tak la mahal sgt kann..(di kecualikan ntuk parents yg ajar anak mgaji sndiri)
terbilakkkkk..!!

9-kalau kerja, memang kalau panas ujan ribut tetap dtg tp kalo gi msjid ujan pun dah tak pergi dahh..
kalau tak pun, tak ujan tak panas tak ribut tp x dtg gakk
manusia, rezeki Allah nak tp nk gi rumah Nya malasss
tebrilakkkk!!

10- si isteri kalo kelur rumah bukann men lg mekap bagai, bju blink2 (artis contohnye haha) tp kalo kt umah serabai je  (contoh-artis la...tngok kt sehati berdansa dulu) haha..padehal isteri spatutnye berhias untuk suami..jdi sedrhane je lah nk kuar umah tu..
TERBIALK!!!

DAH ABIS DAH...MAAF YE, NI PESANAN UNTUK DIRI SNDIRI N U OLL YG BACE.. n ni delah KOPI  kpd diary muslimah yg di beli di kedaiii

sekian

No comments:

Post a Comment

nak tiru gak ah. sape first komen dy tak matang :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...