Tuesday, January 24, 2012

keburukan babi (ini bukan entry mencarut )

(kenape letak gambar ni?!sebab kalo letak gamba btul kang tak selera plak !)



kenapa Allah haramkan manusia makan babi ?





1- dalam babi ade taenia solium a.k.a cacing pita

2- lemak babi  tu...juara kolestrol paling tinggi berbanding lemak haiwan lain..abes ayam, itik, lembu, kambing dikalahkan

3- badan babi ada virus yg menyebabkan penyakit JE .apekah ? Japanese Encephalitis

4- orang yang makan babi...akan dapat kulit berbintik (waktu tua) , sakit sendi , cacing pita berlambak lambak, dan hilang nafsu / ghairah





ni lah hikmah kenapa babi diharamkan.


dah tu,



tp knape babi dicipta?






krana babi ad byk kegunaan sebenarnya.



seperti 

 (boleh visit  ohislam.com )



see





memang banyak kegunaan babi ni Allah cipta






tp...




kalau tak guna ttp bleh idup an?





takde daging babi , makan ayam , lembu,  itik, rusa, 

kijang, ikan di laut asam di darat








kan?




ni contoh la...


bleh je cipte berus gigi tak gune bulu babi..




ubat pon...babi tak penting...byk je ubat kt dunia yg 

takde babi nak nak ubat traditional







buat apa guna sumber dari sesuatu yg berbakteria, 

bercacing pita bagai kan bai.




dah haram dah pun hukumnya.mesti byk keburukan :)







sorry lah guna babi..bukan khinzir atau pig atau zhu atau porcus atau buta atau dwaeji




No comments:

Post a Comment

nak tiru gak ah. sape first komen dy tak matang :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...